|
It is currently Thu May 17, 2012 4:04 am
|
View unanswered posts | View active topics
| Welcome |
|
Welkom bij het forum van BC Leidschenhage
Dit forum is bedoeld voor alle leden van de bridgeclub Leidschenhage en is gestart als onderdeel van het Topbridge initiatief. Het forum dient als ondersteuning van de trainingen. Er wordt hier gediscussieerd over spellen en lastige biedsituaties.
Iedereen is welkom om mee te doen. Clubleden van Leidschenhage kunnen zich registreren op het forum, waarna de beheerder de registratie zal approven. Helaas kunnen wij in de registratie de volledige naam van de gebruiker niet zien en eventueel zullen we daarom via email een bevestiging vragen.
We hopen dat een ieder zijn voordeel kan doen met dit forum! |
 |
|
 |
|
| Author |
Message |
|
Jan
|
Post subject: Zomaar een leuk spelletje Posted: Mon Dec 12, 2011 5:54 pm |
|
|
Je zit in 2 Kl met de volgende kaarten:
BT87 -- VB742 B753
AV3 HB974 H6 HT9
uitkomst Schoppen 9
Vraag 1: Hoeveel slagen denk je te gaan maken? Vraag 2: Hoeveel troefslagen denk je maximaal te maken?
Links heeft een vierkaart Ruiten (Aas) en Klaver Vrouw derde.
|
|
|
|
 |
|
ppw
|
Post subject: Re: Zomaar een leuk spelletje Posted: Sat Dec 24, 2011 3:50 pm |
|
|
1. 7 of 8 2. 5 (drie harten rufs en twee klavers in hand oid) Ik neem aan dat je twee overslagen gemaakt hebt?
|
|
|
|
 |
|
maarten
|
Post subject: Re: Zomaar een leuk spelletje Posted: Sun Jan 15, 2012 6:41 pm |
|
|
Zoals je het vertelt klinkt het als of je 7 klaverslagen gemaakt hebt. eens kijken S9 gedekt voor de heer voor de aas h getroefd r voor H en Aas. Links blijft het eng vinden om troef in te spelen en speelt "veilig" R terug voor je V. RB voorgetroefd en overgetroefd H getroefd R, rechts een S weg (niet handig, ok, maar ja je zit even niet op te letten) en getroefd H getroefd. S naar je V H getroefd met je 4e troef op tafel. En nu 5e R van tafel en je maakt K H en passant. De laatste 2 slagen moet ik echt aan de treoven van OW laten. Even tellen: ik heb nu 2 S, 1 R en 7 K gemaaKT Dus het antwoord op je vraag is: 10 en 7
|
|
|
|
 |
|
Jan
|
Post subject: Re: Zomaar een leuk spelletje Posted: Mon Jan 16, 2012 12:54 pm |
|
|
Het is inmiddels alweer een tijdje geleden, maar Maarten is warm.
De 3e Ruiten werd getroefd, overgetroefd en overgetroefd met de Vrouw. De verzaking met Troef Vrouw werd nog op tijd gezien, maar werd een strafkaart die bijgespeeld moest worden bij de eerste de beste gelegenheid. De 4e Ruiten werd voorgetroefd met de Aas en de 5e Ruiten troefde ik met de Heer waarna de Vrouw verplicht moest worden bijgespeeld.
2 Schoppens, 1 Ruitenslag en 7 troefslagen waren mijn deel. 10 en 7 klopt dus. Best veel voor zo'n belachelijk contract nietwaar?
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|