|
It is currently Thu May 17, 2012 4:04 am
|
View unanswered posts | View active topics
| Welcome |
|
Welkom bij het forum van BC Leidschenhage
Dit forum is bedoeld voor alle leden van de bridgeclub Leidschenhage en is gestart als onderdeel van het Topbridge initiatief. Het forum dient als ondersteuning van de trainingen. Er wordt hier gediscussieerd over spellen en lastige biedsituaties.
Iedereen is welkom om mee te doen. Clubleden van Leidschenhage kunnen zich registreren op het forum, waarna de beheerder de registratie zal approven. Helaas kunnen wij in de registratie de volledige naam van de gebruiker niet zien en eventueel zullen we daarom via email een bevestiging vragen.
We hopen dat een ieder zijn voordeel kan doen met dit forum! |
 |
|
 |
|
| Author |
Message |
|
PieterBussemaker
|
Post subject: Welke sterke twee ? Posted: Sat Mar 13, 2010 9:46 am |
|
|
Je hebt deze os: ♠HVB ♥AH9653 ♦AB ♣AV Is dit een sf-♥ of mf-♥ of een 23-24-SA ?
|
|
|
|
 |
|
ppw
|
Post subject: Re: Welke sterke twee ? Posted: Sat Mar 13, 2010 6:04 pm |
|
|
Als je AHxxxx voor vier slagen telt, zie ik acht slagen. Dat zou kunnen. Wij hebben echter ook de afspraak dat de kleur tegenover een singleton speelbaar moet zijn richting slam. En dat is een beetje dubieus.
Met een paar punten minder zou ik opteren voor 1H, maar 24 is wel erg veel. Uiteindelijk zou ik gaan voor een 25-26 of 25+ NT. En dan maar hopen dat het goed komt.
|
|
|
|
 |
|
PieterBussemaker
|
Post subject: Re: Welke sterke twee ? Posted: Sat Mar 13, 2010 6:34 pm |
|
|
OK, je begint dus met 2♣ (= zwakke♦ of (s)mf-kleur of 23-24SA) Links 3♦, partner en rechts passen. Nu 3SA ?
|
|
|
|
 |
|
danny
|
Post subject: Re: Welke sterke twee ? Posted: Sat Mar 13, 2010 6:40 pm |
|
|
Ik zou ook een NT hand aangeven. Het is waar dat je wel een mooie 24 hebt door de zeskaart harten, maar er zitten wel erg veel punten in je dubbeltons en driekaart, dus ik zou mijn hand niet opwaarderen. Na het gegeven biedverloop zou ik zeker geen 3NT zeggen, maar 3H. Je hebt tenslotte maar een enkele dekking en nog lang geen 9 slagen van het dakkie. Zelfs niet met Harten Vx(x) aan de overkant (en dan is 4H toch pletterdood).
|
|
|
|
 |
|
PieterBussemaker
|
Post subject: Re: Welke sterke twee ? Posted: Mon Mar 15, 2010 8:08 am |
|
|
OK, dus toch maar 3♥ bieden. Dat is waarschijnlijk beter dan de 4♥ van mij. Partner reageert nu met 4♣. Wat nu ?
|
|
|
|
 |
|
Mike
|
Post subject: Re: Welke sterke twee ? Posted: Mon Mar 15, 2010 2:11 pm |
Joined: Mon Nov 09, 2009 3:30 am Posts: 147 Location: Delft
|
|
4K riekt erg naar een advanced cue-bid, maar ontkent S-cue. Die kan ik nu aangeven via 4R (last train). Als mat dan 4H doet (want geen R-controle?), doe ik nog een poging. H Vxx met K Heer is al genoeg voor 6H (R Boer kan wel weg op K Heer tzt).
|
|
|
|
 |
|
PieterBussemaker
|
Post subject: Re: Welke sterke twee ? Posted: Mon Mar 15, 2010 2:49 pm |
|
|
Kan 4♣ niet echt zijn ? Onzekerheid alom nu. Maar 4♦ is gratis en partner kan wellicht klaarheid in de bieding brengen. Wat doe je als partner nu reageert met: 1) 4♥ 2) 4♠ 3) 5♣
|
|
|
|
 |
|
Mike
|
Post subject: Re: Welke sterke twee ? Posted: Mon Mar 15, 2010 5:05 pm |
Joined: Mon Nov 09, 2009 3:30 am Posts: 147 Location: Delft
|
|
*] nee, 4K kan nu eigenlijk niet meer echt zijn (als maat een eigen speelbare K-kleur heeft (met een (semi-)opening), had ie die al kunnen bieden na 3R .... na (pas,) 2K, 3R (zwak neem ik aan?) weet ie toch dat je sterk bent, of spelen jullie 2K zwak voor de majors? (en was er links nog niet gepast?) 1] 4S 2] 6H 3] geen idee .. heeft ie nu een xxx, -, xxx, HBxxxxx of zo?
|
|
|
|
 |
|
PieterBussemaker
|
Post subject: Re: Welke sterke twee ? Posted: Tue Mar 16, 2010 6:07 pm |
|
|
Ik dank allen voor hun reacties. Ben daardoor toch minder beschaamd van dicht groot slem missen. Partner’s hand treft men onder Biedeen/Bieden-of-wachten. Door mijn direct 4♥-bieden kwamen wij niet verder dan 4♥+1 voor -9 imps.
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|