It is currently Thu May 17, 2012 4:04 am

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Welcome
Welkom bij het forum van BC Leidschenhage

Dit forum is bedoeld voor alle leden van de bridgeclub Leidschenhage en is gestart als onderdeel van het Topbridge initiatief. Het forum dient als ondersteuning van de trainingen. Er wordt hier gediscussieerd over spellen en lastige biedsituaties.

Iedereen is welkom om mee te doen. Clubleden van Leidschenhage kunnen zich registreren op het forum, waarna de beheerder de registratie zal approven. Helaas kunnen wij in de registratie de volledige naam van de gebruiker niet zien en eventueel zullen we daarom via email een bevestiging vragen.

We hopen dat een ieder zijn voordeel kan doen met dit forum!

Page 1 of 1 [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Wat start je?
PostPosted: Fri Dec 02, 2011 3:21 pm 

Je hebt:
K7643
74
K7
K842

Je mag beginnen, het is KW tegen niet en het bieden gaat
pas - pas - pas - 1NT
pas - 2R - pas - 2H
pas - 3NT - pas - 4H

Nadat je 2 mogelijkheden om er in te komen hebt laten lopen, mag je nu uit. Wat start je?

Profile  

Post subject: Re: Wat start je?
PostPosted: Thu Dec 08, 2011 11:25 am 

Onder een zwarte heer uitkomen lijkt me niet aantrekkelijk. Troef lost mogelijke problemen
voor de leider op. Het kan uiteraard fout zijn maar ik leg ruiten heer op tafel.

Profile  

PostPosted: Thu Dec 08, 2011 6:23 pm 

Ik doe passief een troefje. Ruitenheer kan goed uitpakken, maar ook de beslissende slag weggeven. Troef kan dat natuurlijk ook, maar die kans lijkt me kleiner.

Profile  

PostPosted: Mon Dec 12, 2011 6:47 pm 

Gezien de rubriek waar het spel in heplaatst is zal het wel geen uitkomstprobleem zijn :geek: . Ruiten Heer valt dus af. Ik start eigenlijk (bijna) nooit met troef en zeker niet in dit biedverloop. Maat heeft zomaar een troefje wat je er uit snijdt. Onder een heer uitkomen is ook beregevaarlijk. Valt ook af dus. Dan maar schudden en de zevende van links (of was het rechts?).

Iedere start kan een slag kosten, maar de kosten bij een schoppenstart van je vijfkaart kunnen net iets kostbaarder zijn. Tegenstanders zijn zomaar kort (3-2 of zo met ergens de Vrouw en aan de andere kant de Aas) waardoor je het tempo ook niet terug kan krijgen. Ik twijfel tussen klaver en een (toch maar) troefje. Danny zegt troef en dus zeg ik een klavertje. Had Danny klaver gestart dan lag het natuurlijk weer anders. Grapje natuurlijk. :)

ff serieus Jan, Alles kan kosten, maar ik denk dat ALS klaver een slag kost, deze met bijvoorbeeld AVx bij de leider terug kan komen als maat met zijn hopelijke troefslag de kleur opnieuw kan brengen.

Een hoop onzin, maar dat heb je zo bij uitkomstproblemen. Voor hetzelfde geld heeft maat Ax in Schoppen, maar dat is weer iets minder waarschijnlijk aangezien de tegenstanders waarschijnlijk al acht of (soms zelfs) negen Hartens samen hebben.

Profile  

Page 1 of 1 [ 4 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]