Gezien de rubriek waar het spel in heplaatst is zal het wel geen uitkomstprobleem zijn

. Ruiten Heer valt dus af. Ik start eigenlijk (bijna) nooit met troef en zeker niet in dit biedverloop. Maat heeft zomaar een troefje wat je er uit snijdt. Onder een heer uitkomen is ook beregevaarlijk. Valt ook af dus. Dan maar schudden en de zevende van links (of was het rechts?).
Iedere start kan een slag kosten, maar de kosten bij een schoppenstart van je vijfkaart kunnen net iets kostbaarder zijn. Tegenstanders zijn zomaar kort (3-2 of zo met ergens de Vrouw en aan de andere kant de Aas) waardoor je het tempo ook niet terug kan krijgen. Ik twijfel tussen klaver en een (toch maar) troefje. Danny zegt troef en dus zeg ik een klavertje. Had Danny klaver gestart dan lag het natuurlijk weer anders. Grapje natuurlijk.
ff serieus Jan, Alles kan kosten, maar ik denk dat ALS klaver een slag kost, deze met bijvoorbeeld AVx bij de leider terug kan komen als maat met zijn hopelijke troefslag de kleur opnieuw kan brengen.
Een hoop onzin, maar dat heb je zo bij uitkomstproblemen. Voor hetzelfde geld heeft maat Ax in Schoppen, maar dat is weer iets minder waarschijnlijk aangezien de tegenstanders waarschijnlijk al acht of (soms zelfs) negen Hartens samen hebben.