|
It is currently Thu May 17, 2012 4:04 am
|
View unanswered posts | View active topics
| Welcome |
Welkom bij het forum van BC Leidschenhage
Dit forum is bedoeld voor alle leden van de bridgeclub Leidschenhage en is gestart als onderdeel van het Topbridge initiatief. Het forum dient als ondersteuning van de trainingen. Er wordt hier gediscussieerd over spellen en lastige biedsituaties.
Iedereen is welkom om mee te doen. Clubleden van Leidschenhage kunnen zich registreren op het forum, waarna de beheerder de registratie zal approven. Helaas kunnen wij in de registratie de volledige naam van de gebruiker niet zien en eventueel zullen we daarom via email een bevestiging vragen.
We hopen dat een ieder zijn voordeel kan doen met dit forum! |
 |
|
 |
|
| Author |
Message |
|
ppw
|
Post subject: Uitkomst probleem? Posted: Sun Nov 22, 2009 2:46 pm |
|
7. Z/All
West: ♠ KQT ♥ 3 ♦ AK965 ♣ 8653
N O Z W --------------- - - 1H pas 2K pas 2NT pas 3NT a.p. Wat kom je uit tegen 3 NT en waarom? Dit was het eerste spel van de viertallen afgelopen zaterdag en mijn eerste kaart was niet mijn beste...
|
|
|
|
 |
|
Mike
|
Post subject: Re: Uitkomst probleem? Posted: Sun Nov 22, 2009 4:03 pm |
Joined: Mon Nov 09, 2009 3:30 am Posts: 147 Location: Delft
|
|
Als ik het zo lees heb je met je start de 9e slag weggegeven? Dat wetende opteer ik voor een kijkaasje.
|
|
|
|
 |
|
ppw
|
Post subject: Re: Uitkomst probleem? Posted: Sun Nov 22, 2009 4:16 pm |
|
|
Mike, er is geen prijs te winnen hoor! Dat het punten kostte in de praktijk, betekent nog niet dat het fout was. Dus het argument "aangezien het een probleem is, doe ik maar een kijkaas" komt niet door de keuring!
|
|
|
|
 |
|
ronald
|
Post subject: Re: Uitkomst probleem? Posted: Sun Nov 22, 2009 6:51 pm |
|
|
Hoe biedt de TP? 5M, 2/1 GF of 1h vanaf vier en 2K rondje forcing?
Als ik uitga van 2/1 GF dan zie ik het somber in voor de defense. Wellicht hebben we nog een verdwaalde boer hier en daar. Ik zie zo snel drie opties: (1) 2245 tegenover 2533 (of iets dergelijks) waarbij maat wel klaverenvrouw moet hebben om een directe optocht van negen slagen te stoppen. (2) Maat heeft Vx ruiten, ruitens bij de TP 33. (3) 4225 tegenover 3523 bij de tegenpartij. Als we de ruitens maar niet laten blokken!
Geen idee hoe je het uit zou moeten rekenen, maar gevoelsmatig ga ik voor (3).
|
|
|
|
 |
|
ppw
|
Post subject: Re: Uitkomst probleem? Posted: Sun Nov 22, 2009 9:07 pm |
|
|
Buren spelen vijfkaart hoog, 2 Kl niet MF. 2 NT is gewoon zwak en NF
|
|
|
|
 |
|
Jeroen
|
Post subject: Re: Uitkomst probleem? Posted: Sun Nov 22, 2009 10:27 pm |
|
|
Kleine ruiten? Ik zie dan kansen. Met ruitenaas zie ik ook kansen maar die lijken mij kleiner. Ben je ook een kleine ruiten gestart, PP? Het lijkt mij sterk dat iemand overtuigende argumenten heeft dat dat fout is, maar je weet maar nooit. En dan is het leerzaam.
|
|
|
|
 |
|
KoenP
|
Post subject: Re: Uitkomst probleem? Posted: Mon Nov 23, 2009 1:05 am |
|
|
Maat zal hooguit een keer aan slag komen. Als maar niet aan slag kan komen, dan zullen we zelf voor 5 slagen moeten zorgen. Dat kan alleen als we de ruiten vrij krijgen en met sch aan slag komen. Maar is maat niet aan slag komt, zal de leider met de klaver en de harten plus sch a en de slag in ru die we brengen waarschijnlijk wel binnen lopen. Als maat wel aan slag kan komen, dan vereist een ru start dat de ru daarna lopen. Met een sch start hebben we (als maat sch terugspeelt en de leider de B heeft of de dummy Bx) direct 4 slagen. Dus sch H lijkt me de beste start. Blijf ik aan slag zal ik opnieuw moeten bekijken.
edit : ik start niet sch H maar de V want ik wil weten of maat sch A of B heeft en met de V vraag ik (in onze afspraken) op een aan- afsignaal.
|
|
|
|
 |
|
Mike
|
Post subject: Re: Uitkomst probleem? Posted: Mon Nov 23, 2009 3:05 am |
Joined: Mon Nov 09, 2009 3:30 am Posts: 147 Location: Delft
|
|
Wellicht zit er in S meer muziek, maar ook dat kan de 9e slag brengen Bxx op tafel en Axx bij de leider bv. Ook dan zal het niet té veel tempo kosten om eerst een Kijkaas op tafel te leggen ... ?
|
|
|
|
 |
|
Jan
|
Post subject: Re: Uitkomst probleem? Posted: Mon Nov 23, 2009 11:17 am |
|
|
Zijn er nog mensen die 2 Ru zouden hebben gevolgd? Dat gebeurde bij ons.
|
|
|
|
 |
|
Jan
|
Post subject: Re: Uitkomst probleem? Posted: Mon Nov 23, 2009 11:20 am |
|
|
Waardeloos resultaat bij ons trouwens. We waren niet in staat 2 Ru op te blazen en ik ging down in de deelscore.
Nog niet wakker denk ik.
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|