It is currently Thu May 17, 2012 4:03 am

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Welcome
Welkom bij het forum van BC Leidschenhage

Dit forum is bedoeld voor alle leden van de bridgeclub Leidschenhage en is gestart als onderdeel van het Topbridge initiatief. Het forum dient als ondersteuning van de trainingen. Er wordt hier gediscussieerd over spellen en lastige biedsituaties.

Iedereen is welkom om mee te doen. Clubleden van Leidschenhage kunnen zich registreren op het forum, waarna de beheerder de registratie zal approven. Helaas kunnen wij in de registratie de volledige naam van de gebruiker niet zien en eventueel zullen we daarom via email een bevestiging vragen.

We hopen dat een ieder zijn voordeel kan doen met dit forum!

Page 1 of 1 [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Troef behandeling
PostPosted: Mon Sep 20, 2010 10:17 am 

Viertallen, 1e divisie

Je bent als Oost in het contract van 6 schoppen belandt en buren hebben verzuimd klaver te starten. Dus je leeft nog. Als je de troeven goed aanpakt, zijn er genoeg slagen. Dus: hoe speel je de troefkleur aan?

22. O/OW

♠ V109542 ♠ A3
♥ 65 ♥ AH7
♦ A ♦ HVB95
♣ B862 ♣ A73

Start: harten V

Profile  

Post subject: Re: Troef behandeling
PostPosted: Mon Sep 20, 2010 1:54 pm 

Bij ons zaten ze door een biedmisverstand in 6SA, down na k start.

Volgens mij is de beste speelwijze sA en dan een kleine s naar sT of sV (aangenomen dat er een kleintje wordt bijgespeeld). De eerste wint bij Bxx ervoor, en de tweede met Hxx ervoor. Ik weet wat in de praktijk het beste was, maar volgens mij is het gewoon een gok.

Profile  

PostPosted: Wed Sep 22, 2010 4:24 pm 

Als ze 3-2 zitten:

Aas en kleintje naar de V of T is gelijk. V of T voor, snijden en later de Aas slaan is ook gelijk.

Bij 4-1 is de Aas slaan en klein naar de Vrouw of Tien superieur aan het voorspelen van de Vrouw of Tien.

Dus... Snel spelen en na de start meteen de Aas en een kleintje na. Goed op de reactie letten van de man achter de Aas. Hij gaat natuurlijk klein spelen, maar een kleine aarzeling kan fataal zijn.

Profile  

PostPosted: Mon Sep 27, 2010 12:56 pm 

Dit doet mij denken aan een speelfiguur waar Sabine Auken over geschreven heeft in "I Love This Game".
Q 10 9 8 7
[]
A 2
Aas voor en dan klein naar de Q is het beste als je introevers vreest (ik meen mij te herinneren dat dat speelde). Dat is beter dan aas en dan klein naar de tien want aan Kx rechts heb je toch niets, maar aan Jx rechts wel. Jx links gaat vanzelf goed.

Maar beter is nog het voorspelen van de Q! Gaat ook goed als K(J)-derde goed zit, maar daar komt bij Jx links of rechts en Kx rechts.

Profile  

Page 1 of 1 [ 4 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]