Dit forum is bedoeld voor alle leden van de bridgeclub Leidschenhage en is gestart als onderdeel van het Topbridge initiatief. Het forum dient als ondersteuning van de trainingen. Er wordt hier gediscussieerd over spellen en lastige biedsituaties.
Iedereen is welkom om mee te doen. Clubleden van Leidschenhage kunnen zich registreren op het forum, waarna de beheerder de registratie zal approven. Helaas kunnen wij in de registratie de volledige naam van de gebruiker niet zien en eventueel zullen we daarom via email een bevestiging vragen.
We hopen dat een ieder zijn voordeel kan doen met dit forum!
Joined: Mon Nov 09, 2009 3:30 am Posts: 147 Location: Delft
21. N/NZ ♠ KJxxx ♥ QJ ♦ Jxx ♣ Jxx
♠ xx ♠ - ♥ K10xx ♥ 987xx ♦ AQ ♦ K10xxxx ♣ AQ9xx ♣ xx
♠ AQxxxx ♥ Ax ♦ xx ♣ K10x
W ..... N ..... O ..... Z pas pas 1S 2K 3S pas 4S allen pas
3S was inviterend. Hoe komen OW in 5 Rood? (6 Rood is too wishfull denk ik) of hoe knopen we 4S op (ging ongedubbeld -2 voor een 40% score).
Anton
Post subject: Re: To bid or not to bid
Posted: Sat Nov 14, 2009 9:36 pm
Mike, ik heb werkelijk geen idee... 2K lijkt me normaal en dat OW verder passen ook. 6-5, come alive zeggen ze weleens maar om met oost nu te gaan bieden over 3S wordt me al te grijs.
4S knoop je op door te dubbelen
danny
Posted: Mon Nov 16, 2009 3:05 pm
Misschien moet de westkaart toch doubleren in plaats van 2K bieden. Ik geef toe dat het niet opgelegd is, maar dit is precies zo'n voorbeeld spel waarom x misschien toch beter is (al zijn er genoeg voorbeeldspellen waarbij 2K weer beter is...) Dat oost niet biedt vind ik wel begrijpelijk. Je wilt niet openen ondanks de kwetsbaarheid en dan mag je weer op 3S... x is toch echt wel een enorme stretch, maar zou fantastisch werken nu...
maarten
Posted: Tue Nov 17, 2009 11:50 am
Ja ik zou dbl op de west hand. Voor mij is regel dat ik niet dbl met 5 kaart hoog en niet met 6 kaart laag. En dus wel met een 5 kaart laag zoals hier. Alle kleuren zijn toch redelijk speelbaar? En bovendien zijn je K bepaald niet van beton. Tuurlijk is het niet altijd goed, maar wel veel vaker denk ik, dan 2 K volgen. Overigens begrijp ik de voorpas op de oosthand heel goed, ook al hou ik er niet echt van. Ik open liever zwak op zo'n hand. En zeker, ik heb al eerder meegemaakt dat we daardoor een goede fit missen. Hangt ook van mijn bui af. En dit is overigens echt zo'n geval waar je wel naar de buren kunt kijken. (Uiteraard niet naar partner). Als je linker buurman verveeld naar zijn kaart zit te kijken heb ik minder neiging om te openen, dan dat hij in zichzelf zit te tellen: 18, 20, 23 ::::))
Jan
Posted: Tue Nov 17, 2009 6:37 pm
Zonder meer een Doublet na 1 Sch. Het ergste wat je kan overkomen is dat maat ineens met Ruitens komt. Hoe erg is dat met AV??
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum