|
It is currently Thu May 17, 2012 4:01 am
|
View unanswered posts | View active topics
| Welcome |
Welkom bij het forum van BC Leidschenhage
Dit forum is bedoeld voor alle leden van de bridgeclub Leidschenhage en is gestart als onderdeel van het Topbridge initiatief. Het forum dient als ondersteuning van de trainingen. Er wordt hier gediscussieerd over spellen en lastige biedsituaties.
Iedereen is welkom om mee te doen. Clubleden van Leidschenhage kunnen zich registreren op het forum, waarna de beheerder de registratie zal approven. Helaas kunnen wij in de registratie de volledige naam van de gebruiker niet zien en eventueel zullen we daarom via email een bevestiging vragen.
We hopen dat een ieder zijn voordeel kan doen met dit forum! |
 |
|
 |
|
| Author |
Message |
|
rik
|
Post subject: Spelregels - arbitrage Posted: Tue Feb 08, 2011 10:20 am |
|
|
Gisteren tijdens een hoofdklasse-wedstrijd gebeurde het volgende. Mijn rechter tegenstander opende in de derde hand 1R in hun precisiesysteem. Het werd gealerteerd en uitgelegd als 1+ ruiten en 12-15 pnt; zo stond het ook op de systeemkaart. Na een bieding die er niet toe doet (afgezien van het feit dat de tegenstanders alleen pasten) eindigde ik in 3SA. Op het eind kwam rechts aan slag en speelde een kleur waarin ik snij omdat links geen punt meer "kon" hebben. Helaas verscheen een honneur en ging ik 1 down omdat rechts met 10 pnt geopend had. Ik heb een arbiter erbij gehaald, maar het geval werd afgedaan met 'je mag bieden wat je wilt'. Rechts bleek het ook volkomen normaal te vinden en wel vaker zo te openen. De partner weet immers niet wanneer zo geopend wordt. Ik vraag me wel af of dat in orde is. Als dergelijke derdehandjes op het programma staan, moet dat dan in de uitleg en op de systeemkaart vermeld worden? Naar mijn mening zeker in 'precisie' - tenslotte suggereert die naam enige precisie.
|
|
|
|
 |
|
Jan
|
Post subject: Re: Spelregels - arbitrage Posted: Fri Feb 11, 2011 4:47 pm |
|
|
pfff ... open je zelf nooit met een puntje minder? In precisie is elke 11-punter een opening en als je dat gewend ben verleg je je grenzen al snel. Er zal denk ik geen arbiter te vinden zijn die hier wat mee gaat doen.
|
|
|
|
 |
|
danny
|
Post subject: Re: Spelregels - arbitrage Posted: Sun Feb 20, 2011 3:35 pm |
|
|
Een 3e hands opening is zo algemeen dat het niet eens meer een psych is volgens mij. Als het echt vaak op rommel gebeurt kan je het op de systeemkaart zetten, maar met Merijn openen we nk zowat elke kaart die ergens op lijkt in de 3e hand, en dat staat niet op de systeemkaart. 12-15 is misschien een wat ongelukkige formulering, maar je kan hier denk ik inderdaad weinig mee. Je bent iig weer even wakker geschud...
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|