It is currently Thu May 17, 2012 4:00 am

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Welcome
Welkom bij het forum van BC Leidschenhage

Dit forum is bedoeld voor alle leden van de bridgeclub Leidschenhage en is gestart als onderdeel van het Topbridge initiatief. Het forum dient als ondersteuning van de trainingen. Er wordt hier gediscussieerd over spellen en lastige biedsituaties.

Iedereen is welkom om mee te doen. Clubleden van Leidschenhage kunnen zich registreren op het forum, waarna de beheerder de registratie zal approven. Helaas kunnen wij in de registratie de volledige naam van de gebruiker niet zien en eventueel zullen we daarom via email een bevestiging vragen.

We hopen dat een ieder zijn voordeel kan doen met dit forum!

Page 1 of 1 [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: punten of slagen (2)
PostPosted: Wed Nov 18, 2009 5:31 pm 

Een spelletje van gisteravond (DIC)

Spel 7
Z/A
JT6532
T32
AK62
-

A8 K4
KQJ9875 4
J843 1095
- A1096542

Q97
A6
Q7
KQJ873

West   Noord   Oost   Zuid
- - - 1K
1H 1S pas 2S
3H 3S allen pas

De enige in de zaal die in de deelscore S zat (3S+2). Ook de enige wsl die 11 slagen maakte, dat dan weer wel :P.
Wellicht zijn op andere tafels NZ in de manche gedreven door een hoog H-bod van West, maar toch, ik vond 3S het underbid van de eeuw. Volgens mij komen dubbel (inviet-dubbel) of zelfs meteen 4S eerder in aanmerking. Niet omdat dat er -toevallig- in zit, maar meer omdat ik a] weinig handen bij Zuid kan genereren waarbij 4S geen kans heeft en b] ik graag bij twijfel met het veld meega (zie bv spel 17: iedereen down in 4H, so what).
Na een inviet-dubbel had ik als Zuid ook 4S geboden.

Profile  

Post subject: Re: punten of slagen (2)
PostPosted: Wed Nov 18, 2009 5:38 pm 

Ik herken het spel en bij ons ging het bieden hetzelfde t/m 3harten maar bood Noord nu 4sch. Na Klaver A start van maat (waar ik eerst heel blij mee was totdat ik dummy zag en troef van leider) easy....
Ik denk dat 4 schoppen ook te preferen is omdat je ook nog extra sch hebt, maat nu waarschijnlijk kort is in harten en je een mooie kaart hebt.

Profile  

PostPosted: Wed Nov 18, 2009 6:25 pm 

Ik was er gisteravond niet, maar ik zou in de eerste hand met Z 1SA openen. Niet optimaal, maar ik voorzie 1KL-1X-1Sa (zwaar onderboden) of 1KL-1X-3KL (overboden en een verkeerd beeld van de kaart). Toevallig is na 1Sa het probleem wel over.

Profile  

PostPosted: Wed Nov 18, 2009 7:24 pm 

De enige in de deelscore OK, maar de enige die 11 slagen maakte? Nou nee, niet echt. Wij zaten op dit spel zelfsin 5 schoppen en toen moest maat mooi spelen (harten start).

Maar 3 schoppenis is wel erg onderboden... Ik zou zelf vier schoppen geboden hebben, omdat je het toch niet kan overzien met zo'n hand. Het zal wel in de buurt zijn.

Profile  

PostPosted: Wed Nov 18, 2009 7:53 pm 

Mooi spelen? Bij goede defense haal je het volgens mij nooit!
Je speelt wat ruitens om je harten te lozen, troeft een harten op tafel (oost iets weg). Een klaver kan nu voorgetroefd worden en met schoppen na ben je down. Wordt er niet getroeft dan kan ooost ook nog de nagespeelde rode kaart hoog troeven en troef na voor min een (zoals ze tegen ons deden, maar wij zaten gelukkig in 4...)

Profile  

Page 1 of 1 [ 5 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]