|
It is currently Thu May 17, 2012 3:58 am
|
View unanswered posts | View active topics
| Welcome |
Welkom bij het forum van BC Leidschenhage
Dit forum is bedoeld voor alle leden van de bridgeclub Leidschenhage en is gestart als onderdeel van het Topbridge initiatief. Het forum dient als ondersteuning van de trainingen. Er wordt hier gediscussieerd over spellen en lastige biedsituaties.
Iedereen is welkom om mee te doen. Clubleden van Leidschenhage kunnen zich registreren op het forum, waarna de beheerder de registratie zal approven. Helaas kunnen wij in de registratie de volledige naam van de gebruiker niet zien en eventueel zullen we daarom via email een bevestiging vragen.
We hopen dat een ieder zijn voordeel kan doen met dit forum! |
 |
|
 |
|
| Author |
Message |
|
Jan
|
 |
Post subject: Negatief doublet na 1 Ru - 2 Kl Posted: Fri Jan 08, 2010 3:53 pm |
|
|
De meest vervelende situatie na je eigen 1 Ru opening is het 2 Kl volgbod. Stel je hebt te veel om te passen met de volgende verdelingen... Wat doe je met de volgende verdelingen:
1. 4 Ha 4 sch 2. 4 Ha 3 Sch 3. 3 Ha 4 Sch 4. 4 Ha 2 Sch 5. 2 Ha 4 Sch 6. 5 Ha 4 Sch 7. 4 Ha 5 Sch
Last edited by Jan on Fri Jan 08, 2010 5:12 pm, edited 1 time in total.
|
|
|
|
 |
|
KoenP
|
Post subject: Re: Negatief doublet na 1 Ru - 2 Kl Posted: Fri Jan 08, 2010 4:35 pm |
|
|
Bij ons is 2ha/sch in deze situatie niet forcing. Als we er 4ruiten bij hebben (en MF zijn maar dat zal zo zijn als ik niet kan passen), dan kunnen we forcing 2ru bieden. Als dat niet kan, kunnen we doubleren en 3kl (ontkent ru-fit) bieden. Het lijkt logisch om doublet en dan een nieuwe kleur bieden met een 5-kaart te doen en eerst 3Kl en daarna de eigen kleur met 6+. Maar dat hebben we niet afgesproken en ik zal dat dus niet zomaar doen. Maar wel nuttig om beter te bespreken want het 3kl bod heeft nu feitelijk een wat beperkte toepassing (eigenlijk alleen vraag naar 3sa, want ontkent een major en ru-fit).
|
|
|
|
 |
|
Jan
|
Post subject: Re: Negatief doublet na 1 Ru - 2 Kl Posted: Fri Jan 08, 2010 5:15 pm |
|
|
@ Koen: ik geloof dat mijn vraag niet helemaal duidelijk was... Mijn vraag was of je met deze handen allemaal een doublet (negatief) gaat geven of dat je wellicht andere afspraken hebt.
|
|
|
|
 |
|
Jeroen
|
Post subject: Re: Negatief doublet na 1 Ru - 2 Kl Posted: Fri Jan 08, 2010 9:55 pm |
|
|
Jan, Rik en ik spelen hier gewoon jan-boeren-fluitjes, dus daar heb je niet veel aan. Misschien heb je iets aan het volgende (afkomstig van Tammens, meen ik): dbl = vierkaart schoppen 2R = vierkaart harten. Dat behoeft natuurlijk nog wel een uitwerking, maar het ziet er wel geinig uit.
|
|
|
|
 |
|
Mike
|
Post subject: Re: Negatief doublet na 1 Ru - 2 Kl Posted: Mon Jan 11, 2010 7:14 pm |
Joined: Mon Nov 09, 2009 3:30 am Posts: 147 Location: Delft
|
|
met hand 1 t/m 3 geef ik -meestal- een dubbel met 4 en 5 geef ik een dubbel mits ik een rebid heb als maat "misprikt" (bv een 3+ R, of een K dekking) met 6 en 7 geef ik een dubbel tot max 11-12 en met sterkere (MF) handen bied ik de 5-kaart (want 2M = F)
|
|
|
|
 |
|
ppw
|
Post subject: Re: Negatief doublet na 1 Ru - 2 Kl Posted: Mon Jan 11, 2010 10:09 pm |
|
|
Mike, ik geloof zomaar dat ik het met je eens bent.
Wij bieden trouwens regelmatig 2NT zonder bijzonder stop als we niet anders kunnen en dat zou ik hier ook kunnen als er een rebid probleem is. Maar met 7-9 is passen zeker een optie, maar met 10+ kan je niet anders. Met die 5/4 hoog biedt ik wel heel snel de vijfkaart. Dus ook met 11-12.
|
|
|
|
 |
|
maarten
|
Post subject: Re: Negatief doublet na 1 Ru - 2 Kl Posted: Sun Jan 17, 2010 11:59 am |
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|