Ik zie dat er een aantal suggesties gedaan worden, heel fijn. Op een aantal wil ik even reageren.
Bij team oranje doen ze het zo: Anton regelt een aantal spellen, die worden gespeeld en die worden nabesproken. Vooral de nabespreking is heel fijn. Dit spelen is van 12.30 tot 16.00 ofzo, maar van 10.00 tot 12.00 hebben ze individuele training. Dit kan inhouden dat de paren hun systeem goed nakijken, of dat ze biedhandjes met een bepaald thema oefenen. Ook wordt er zo nu en dan met de leiding gesproken in deze tijd.
Ik kan zeker meer tijd besteden aan het spelen en nabespreken van spellen (en al helemaal op de zaterdagen, want dan hebben we ook meer tijd), maar het lijkt me dan toch wel leuk om te beginnen met een kort stukje theorie over het een of ander. Hier zou je ook na de nabespreking mee kunnen eindigen, maar ik ben bang dat als het niet heel goed aansluit (zoals wel het geval bij het switch voorbeeld van Jan) de aandacht te veel blijft hangen bij de gespeelde spellen.
Systeemboeken doornemen wil ik ook graag doen, maar dat is niet inbegrepen bij de training van dit jaar. Daarvoor kan elk paar individueel afspraken met mij maken.
Ik moet helaas toegeven dat ik van een goede voorbereiding of concentratieverlies in het tegenspel zeer weinig af weet. Vooral dat laatste gaat ook bij mij nog wel eens fout... Zie uitschakeling halve finale MK oa omdat ik twee manches liet halen.... Als iemand hier dus meer van weet ben ook ik geinteresseerd

De overige suggesties neem ik mee, maar als er nog meer zijn, laat maar komen!