|
It is currently Thu May 17, 2012 3:57 am
|
View unanswered posts | View active topics
| Welcome |
|
Welkom bij het forum van BC Leidschenhage
Dit forum is bedoeld voor alle leden van de bridgeclub Leidschenhage en is gestart als onderdeel van het Topbridge initiatief. Het forum dient als ondersteuning van de trainingen. Er wordt hier gediscussieerd over spellen en lastige biedsituaties.
Iedereen is welkom om mee te doen. Clubleden van Leidschenhage kunnen zich registreren op het forum, waarna de beheerder de registratie zal approven. Helaas kunnen wij in de registratie de volledige naam van de gebruiker niet zien en eventueel zullen we daarom via email een bevestiging vragen.
We hopen dat een ieder zijn voordeel kan doen met dit forum! |
 |
|
 |
|
| Author |
Message |
|
frits
|
Post subject: Hoe krijgen we #NT in de goede hand? Posted: Sat Jan 02, 2010 2:51 pm |
|
|
Hoe krijgen we 3SA in de goede hand?
Op de clubavond verongelukken we op het volgende spel. Je hebt als zuid in je handen KB975/K8/K74/V92 (N/NZ). Je partner opent 1 harten (5+) en rechts volgt met 3 klaver (schoppen/ruiten). Vraag 1: wat is je bod? Stel je hebt gedubbeld en de bieding gaat verder met 3 ruiten bij West en pas bij partner en Oost. Vraag 2: wat is nu je bod? Wij verongelukken in 4 harten. De meesten mogen 3 NT maken (soms met overslag). Om 3 NT te maken moet hij in de Noordhand zitten. Het alternatief om 3R gedubbeld te gaan tegenspelen is door de kwetsbaarheid niet echt aantrekkelijk. Vraag 3: Hoe krijgen we 3NT in de Noordhand? . Voor de volledigheid hierbij het volledige spel:
N/NZ 2 AVB92 VT KT743 83 AVT64 7643 T5 652 AB983 AB85 6 KB975 K8 K74 V92
|
|
|
|
 |
|
maarten
|
Post subject: Re: Hoe krijgen we #NT in de goede hand? Posted: Mon Jan 04, 2010 10:30 am |
|
|
Dbl lijkt me prima, je wilt inderdaad minstens 1 van de kleuren (S) tegen spelen. Dan na 3R: hier hadden we eerder een hele discussie over, wat dbl in deze positie moet beloven. Wat mij betreft straf, en dat is nu niet aantrekkelijk. Dus ik zou nu 3S bieden: maat, ik weet niet welke manche we moeten spelen. Moet uiteraard goede S beloven, want waarop had je anders eerder gedoubleerd. En je zal ook wat in R hebben, want je hebt geen fit en een geen goede eigen klaver (want dan had je vorige ronde waarschijnlijk al niet gedoubleerd) En dan kan maat 3NT bieden
|
|
|
|
 |
|
maarten
|
Post subject: Re: Hoe krijgen we #NT in de goede hand? Posted: Mon Jan 04, 2010 10:33 am |
|
|
Overigens leuk probleem. En nog tip over het invullen van het spel: gebruik de layout die ook in de "zandbak" staat en gebruik de knop preview, want het is niet makkelijk om een spel goed op het forum te krijgen
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|