It is currently Thu May 17, 2012 3:57 am

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Welcome
Welkom bij het forum van BC Leidschenhage

Dit forum is bedoeld voor alle leden van de bridgeclub Leidschenhage en is gestart als onderdeel van het Topbridge initiatief. Het forum dient als ondersteuning van de trainingen. Er wordt hier gediscussieerd over spellen en lastige biedsituaties.

Iedereen is welkom om mee te doen. Clubleden van Leidschenhage kunnen zich registreren op het forum, waarna de beheerder de registratie zal approven. Helaas kunnen wij in de registratie de volledige naam van de gebruiker niet zien en eventueel zullen we daarom via email een bevestiging vragen.

We hopen dat een ieder zijn voordeel kan doen met dit forum!

Forum rules

Het doel van deze rubriek is door middel van discussie meer inzicht krijgen in complexe bied- en spelsituaties. Hiertoe presenteren we eens in de twee weken op woensdag een nieuw probleem te presenteren. Hierop kan iedereen reageren waarna de 'oplossing' wordt besproken.

De problemen komen uit de praktijk! Geen kroegentocht niveau, maar uit de A-lijn van BC Star (tweede/eerste divisie niveau) of soms uit de (inter)nationale top. Vooral de biedproblemen liggen vaak op het tactische/strategische vlak, vandaar dat er niet een antwoord ‘heilig’is. Het gaat dus meer om de motivatie (heb je met alle relevante aspecten rekening gehouden?).

Henk Willemsens (henkwillemsens@casema.nl)

Page 2 of 2 [ 14 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Henk bied uitkomst - Aflevering 5
PostPosted: Sat Jan 30, 2010 5:34 pm 

Dit is typisch zo'n hand waarbij je moet afwegen of weggeven van info opweegt tegen het eventueel (goedkoop) uitnemen van 4M.
Gezien de kwaliteit van de minors zal uitnemen in de regel niet goedkoop zijn. Makkelijke beslissing: passen

Profile  

PostPosted: Sun Jan 31, 2010 7:37 pm 

ThijsV wrote:
Als partner gepast heeft, heb je een grotere range om te kunnen volgen. Met deze kwetsbaarheid zou ik in paren snel geneigd zijn om 2SA te bieden, om het deelscore gevecht vroegtijdig aan te kunnen gaan. Hopelijk verwacht Ellie niet teveel. ;)

Nemen we volgende keer mee!

Profile  

PostPosted: Mon Feb 01, 2010 10:58 pm 

Grappig dat jullie allemaal passen. Ik zou niet denken aan pas met deze kwetsbaarheid.
Hup, weer 5Rx -1 ipv 4S= tegen. Zelfs twee down wint nog 7 impen. Daarnaast hebben ze minder ruimte om alles uit te zoeken.
Ik snap overigens jullie argumenten om te passen heel goed. Ik heb ook geleerd dat je two-suiters alleen moet bieden als ze wat voorstellen, omdat de tegenstanders anders extra informatie hebben. Maar laat ik even heel eerlijk zijn. Dat is in 2010 aan de top wel erg ouderwets. In team oranje zou denk ik alleen Gert Jan Paulissen een pas overwegen, maar die wordt (samen met Jan Jansma) door de anderen ook altijd uitgemaakt voor Pasmaffia...

Lekker bieden, zeg ik! (En nou maar hopen dat Henk hetzelfde zegt, anders krijg ik dadelijk op mijn kop van hem...)

Profile  

PostPosted: Tue Feb 02, 2010 12:49 am 

Ik ben het helemaal met je eens Danny, maar ik ben bang dat je van Henk in de hoek moet gaan staan :(

Profile  

Page 2 of 2 [ 14 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]