|
It is currently Thu May 17, 2012 3:56 am
|
View unanswered posts | View active topics
| Welcome |
|
Welkom bij het forum van BC Leidschenhage
Dit forum is bedoeld voor alle leden van de bridgeclub Leidschenhage en is gestart als onderdeel van het Topbridge initiatief. Het forum dient als ondersteuning van de trainingen. Er wordt hier gediscussieerd over spellen en lastige biedsituaties.
Iedereen is welkom om mee te doen. Clubleden van Leidschenhage kunnen zich registreren op het forum, waarna de beheerder de registratie zal approven. Helaas kunnen wij in de registratie de volledige naam van de gebruiker niet zien en eventueel zullen we daarom via email een bevestiging vragen.
We hopen dat een ieder zijn voordeel kan doen met dit forum! |
Forum rules
Het doel van deze rubriek is door middel van discussie meer inzicht krijgen in complexe bied- en spelsituaties. Hiertoe presenteren we eens in de twee weken op woensdag een nieuw probleem te presenteren. Hierop kan iedereen reageren waarna de 'oplossing' wordt besproken. De problemen komen uit de praktijk! Geen kroegentocht niveau, maar uit de A-lijn van BC Star (tweede/eerste divisie niveau) of soms uit de (inter)nationale top. Vooral de biedproblemen liggen vaak op het tactische/strategische vlak, vandaar dat er niet een antwoord ‘heilig’is. Het gaat dus meer om de motivatie (heb je met alle relevante aspecten rekening gehouden?). Henk Willemsens ( henkwillemsens@casema.nl)
 |
|
 |
|
| Author |
Message |
|
Berendbs
|
Post subject: Re: Henk bied uitkomst - Aflevering 3 Posted: Tue Jan 05, 2010 7:15 pm |
|
|
3sch is 0-6 met 4sch, kan iets verschillen per kwetsbaarheid. Ik bied 4sch, omdat een dubbelton ruiten en bv sch vrouw al genoeg zijn voor 4sch. Als je aanvoelt dat het spel slecht zit kun je passen, maar als het dan gewoon 4sch is heb je je partner wat uit te leggen.
|
|
|
|
 |
|
Mibou
|
Post subject: Re: Henk bied uitkomst - Aflevering 3 Posted: Wed Jan 06, 2010 1:23 pm |
|
|
Ik ga sowieso 4sch spelen. Maar ik sluit een hand als PP omschrijft niet uit. Dus ik biedt 4kl.
|
|
|
|
 |
|
Erik van Egmond
|
Post subject: Re: Henk bied uitkomst - Aflevering 3 Posted: Wed Jan 06, 2010 5:04 pm |
|
|
Hoi
Wij spelen 3-7 punten met een vierkaart. En onze afspraak daarbij is dat het meestal bagger is dus ik denk niet dat ik nog wat biedt met de zuid hand. In paren zeker niet in butler ga ik er nog lang over na denken. Maar ook dan bied ik hem niet als me maat een beetje hand heeft dan hebben we genoeg andere biedingen na 1 sch.
Groetjes Erik
|
|
|
|
 |
|
Mike
|
Post subject: Re: Henk bied uitkomst - Aflevering 3 Posted: Thu Jan 07, 2010 6:53 pm |
Joined: Mon Nov 09, 2009 3:30 am Posts: 147 Location: Delft
|
|
In de praktijk bied ik -vooral vlot, met de nadruk op vlot- 4S, no doubt about it. Nu het zo als probleem wordt voorgeschoteld, ga ik er wat langer over nadenken. En dat is tevens het dilemma: als je in de praktijk lang nadenkt, alerteer je ook de opps dat er wellicht een downvariant is (:-( ). Anyway, ik speel 3S als zwak (0-6), maar niet zwakzinnig. Oftwel, hoe zwakker in punten, hoe sterker in shape (toch wel gewoon -zeker kwets- een losertje of 8). Maat zou zomaar kunnen hebben: Qxxx, x, xxx, KJxxx. Een schitterende hand, maar hier vrijwel waardeloos. Als ie ergens kort in is zal het eerder in H zijn dan in R en dat helpt niet veel. Kortom: in een biedquiz zou ik zomaar passen, maar in de praktijk bied ik toch 4 (en wel vlot en met overtuiging dus (:-).
|
|
|
|
 |
|
Tom
|
Post subject: Re: Henk bied uitkomst - Aflevering 3 Posted: Sat Jan 09, 2010 11:19 am |
|
|
Bij ons is 3 Sch inderdaad 3-7, maar de range is een butler te groot om te passen. Zelfs tegenover 3 pnt en een geschikte verdeling heb je nog maakkansen. Dus bied ik 4 Sch.
|
|
|
|
 |
|
Anton
|
Post subject: Re: Henk bied uitkomst - Aflevering 3 Posted: Sun Jan 10, 2010 12:50 pm |
|
|
Dat ik gister hoorde dat in de praktijk 3S goed was, doet er niet toe. Het zal toch wel vaak 4S zijn. Zal ook weleens down gaan. 4S dus.
|
|
|
|
 |
|
ellie
|
Post subject: Re: Henk bied uitkomst - Aflevering 3 Posted: Tue Jan 12, 2010 7:58 pm |
|
|
Ik bied ook 4Sch, je hebt maar 5 losers waarvan sch V ook wel eens gevonden kan worden. Wanneer maat echt helemaal niets heeft zal hij toch geen 3 sch bieden maar eerst rondje passen.
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|