It is currently Thu May 17, 2012 3:56 am

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Welcome
Welkom bij het forum van BC Leidschenhage

Dit forum is bedoeld voor alle leden van de bridgeclub Leidschenhage en is gestart als onderdeel van het Topbridge initiatief. Het forum dient als ondersteuning van de trainingen. Er wordt hier gediscussieerd over spellen en lastige biedsituaties.

Iedereen is welkom om mee te doen. Clubleden van Leidschenhage kunnen zich registreren op het forum, waarna de beheerder de registratie zal approven. Helaas kunnen wij in de registratie de volledige naam van de gebruiker niet zien en eventueel zullen we daarom via email een bevestiging vragen.

We hopen dat een ieder zijn voordeel kan doen met dit forum!

Page 1 of 1 [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Haagse twee of ook een andere manier?
PostPosted: Wed Nov 18, 2009 5:30 pm 

Op spel 11 van gisteravond kwam een conventie goed van pas de ik laatst met Jan (K) heb gespeeld namelijk haagse twee opening. Je kunt nu dan 2 ruiten openen wat óf zwak in harten belooft óf sterke schoppen en met deze hand na een 2 harten relay dan hoog harten bieden wat een mooi spel in harten en schoppen belooft.

Spel 11
Z/N
AQ87532
AQ8543
-
-
De mensen die dit speelden hebben wel 7 harten kunnen bieden maar wij helaas niet, of heeft iemand anders een goede oplossing? Bij ons ging biedverloop
1sch-(2ru)-X-(3ru)
6ha-(pas) ......... :?:
Ellie

Profile  

Post subject: Re: Haagse twee of ook een andere manier?
PostPosted: Wed Nov 18, 2009 5:35 pm 

Wieger en Jan B. boden inderdaad vlot 7 na 2 Ru en 6 Ha als 2e bod. Ik geloof echter niet dat Nieuw Haags hier het verschil maakt. Toen Wim opende met 1 Sch en 6 Ha nabood had ik hier best met HT HB9x VT9 en Txx de 7e bij kunnen doen. Laf geboden van mezelf.

Profile  

PostPosted: Mon Nov 23, 2009 8:58 pm 

Grappig spel ja. Partner moet natuurlijk 7H bieden. 6H is geboden om te maken dus twee heren in de majors kan niet tegenvallen. In de praktijk is het allemaal nog niet zo simpel. Bij ons wel want wij hebben ze er ingeduwd:

2R* (5R) p (p)
6H (7R) 7H (p)
p (dbl) a.p.

* Haags: Zwak met H of sterk met S en mogelijk een 2e kleur.
Start kaver aas...

Vond je die 76 een mooie hand? Wel aardig ja maar op een bridgeweekend waar ik te gast was, gebeurde bijna hetzelfde. Iemand had:

AKQxxxx
-
AKQxxx
-

Links opent 1K en ik zat rechts (dat was ik) en deed 4H. Onze held deed het underbid van 6S en links (mijn maat) deed nog even 7H.

Om een lang verhaal kort te maken: twee keer in een week 7SxC tegen krijgen terwijl maat nog op 7 hoogte meedoet bij een start van klaveraas omdat links een 7-6 heeft vind ik wat te veel van het goede.

Er zaten ook mensen in 4S. Apart, zo'n bridgeweekend.

Natuurlijk moet je meteen 7S bieden. Het is nauwelijks denkbaar dat 7R beter is dan 7S.

Profile  

PostPosted: Tue Nov 24, 2009 12:58 pm 

Eens met Anton, behalve die laatste zin dan. Heeft maat nooit 1 schoppen en 3/4 ruitens?

Profile  

PostPosted: Thu Nov 26, 2009 9:21 pm 

Het was een parenwedstrijd. Sorry, moest ik er ff bijzeggen.

Profile  

PostPosted: Mon Nov 30, 2009 4:06 pm 

Dan nog, maat kan zelf toch ook nog 7S bieden, hij doet ook mee.

Profile  

Page 1 of 1 [ 6 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]