|
It is currently Thu May 17, 2012 3:55 am
|
View unanswered posts | View active topics
| Welcome |
Welkom bij het forum van BC Leidschenhage
Dit forum is bedoeld voor alle leden van de bridgeclub Leidschenhage en is gestart als onderdeel van het Topbridge initiatief. Het forum dient als ondersteuning van de trainingen. Er wordt hier gediscussieerd over spellen en lastige biedsituaties.
Iedereen is welkom om mee te doen. Clubleden van Leidschenhage kunnen zich registreren op het forum, waarna de beheerder de registratie zal approven. Helaas kunnen wij in de registratie de volledige naam van de gebruiker niet zien en eventueel zullen we daarom via email een bevestiging vragen.
We hopen dat een ieder zijn voordeel kan doen met dit forum! |
 |
|
 |
|
| Author |
Message |
|
rik
|
Post subject: En nog meer doubletten Posted: Fri Nov 20, 2009 1:40 pm |
|
|
Wij spelen in enkele conventionele biedverlopen na interventie het volgende: doublet: dat had ik willen bieden pas: ik kan mijn bod niet meer doen bod: dezelfde betekenis als zonder volgbod
Het gaat om situaties zoals Multi: 2R (p) 2SA (3X) RKC ... 4SA (5X) Muiderberg 2M (p) 2SA (3m) In het laatste geval na 3K geeft doublet een goede hand met K aan, pas een zwakke hand met Kl
Het is zeker niet ideaal maar makkelijk te onthouden en beter dan niets...
|
|
|
|
 |
|
danny
|
Post subject: Re: En nog meer doubletten Posted: Mon Nov 23, 2009 2:56 pm |
|
|
Klinkt speelbaar, maar na een volgbod op 4NT werkt het denk ik niet. Als de tegenstanders met 5H/S volgen dan moet je wel kunnen aangeven of je hoeveel azen je hebt. Ik speel zelf nu depo, x = even, p = oneven.
|
|
|
|
 |
|
Jeroen
|
Post subject: Re: En nog meer doubletten Posted: Tue Dec 01, 2009 3:54 pm |
|
|
Dat is een goeie, Danny. Die 4NT (5H/S) stond nog op mijn todo-list. Depo lijkt mij een goede, maar hoe werkt dat in de praktijk?
In de bridgekalander van Berry stond: Zuid / NZ
W N O Z 1H 1S 2S 4S 4SA 5S pas pas ???
en je hebt als zuid 8 H V 10 9 6 4 A H V 6 H 3
"Wat biedt u?"
Pas toont dus 1, 3 of 5 keycards (of nu alleen azen??). Aangezien 1 mogelijk is, moet ik verplicht doubleren. Toch? Als maat dan doorbiedt, dan heeft hij er 3 en kunnen we naar 7. Nou maar hopen dat we geen problemen krijgen met de denkpauzes. En als maat zou doubleren? Moet ik dan passen, omdat hij er 0 kan hebben? Dat is wel erg onwaarschijnlijk. Of mag maat een pas met twee keycards niet riskeren en moet hij iets anders doen dan doubleren.
|
|
|
|
 |
|
danny
|
Post subject: Re: En nog meer doubletten Posted: Tue Dec 01, 2009 4:42 pm |
|
|
Na een pas zou ik zes bieden, partner kan niet nul azen hebben. Het is trouwens gewoon RKC, dus niet alleen azen. Na 1 of 3 zit je lastig. Ik denk dat x inderdaad wel goed moet zijn. Partner zal toch nog wel een keertje bieden als hij er inderdaad 3 had? Meestal zal maat er trouwens wel drie hebben, maar dat hoeft natuurlijk niet ( HVx Bxx Bx AVxxx, ik geef toe, het is een beetje gezocht).
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|