|
It is currently Thu May 17, 2012 3:55 am
|
View unanswered posts | View active topics
| Welcome |
|
Welkom bij het forum van BC Leidschenhage
Dit forum is bedoeld voor alle leden van de bridgeclub Leidschenhage en is gestart als onderdeel van het Topbridge initiatief. Het forum dient als ondersteuning van de trainingen. Er wordt hier gediscussieerd over spellen en lastige biedsituaties.
Iedereen is welkom om mee te doen. Clubleden van Leidschenhage kunnen zich registreren op het forum, waarna de beheerder de registratie zal approven. Helaas kunnen wij in de registratie de volledige naam van de gebruiker niet zien en eventueel zullen we daarom via email een bevestiging vragen.
We hopen dat een ieder zijn voordeel kan doen met dit forum! |
 |
|
 |
|
| Author |
Message |
|
Jan
|
 |
Post subject: Dubbeltje op z'n kant Posted: Fri Jan 08, 2010 11:01 am |
|
|
Nog eentje...
1 Ha - X - 1 Sch - Pas 2 Sch - X ???
Graag jullie mening over deze dubbel
|
|
|
|
 |
|
KoenP
|
Post subject: Re: Dubbeltje op z'n kant Posted: Fri Jan 08, 2010 11:25 am |
|
|
Ik zou zeggen geen andere hand dan het eerste doublet belooft. Dus iets in de buurt van een 4144 - alleen een boel sterker en met directe slagen. Dus wel gericht op tegenspelen. Maat moet bekijken wat hij doet - met een verdeelde hand en nog iets van waarde (een of twee vrouwen en/of BT of ergens een heer) kan hij passen. Met distributie kan hij 3kl/ru bieden of 2sa op weg naar een lage kleur.
|
|
|
|
 |
|
ppw
|
Post subject: Re: Dubbeltje op z'n kant Posted: Fri Jan 08, 2010 9:40 pm |
|
|
Mijn eerste indruk was 'zeker takeout'. Maar dan kom je wel een beetje in de problemen met je verdeling. Wat moet je dan hebben voor verdeling. Blijft over "punten". Maat moet inderdaad maar kijken wat hij er mee doet en mag (dus) zeker passen. Ik zou denk ik minder snel passen dan Jan boven beschrijft (of misschien beter gezegd: sneller bieden), want ik wil wel graag met 'elke' 19 punter kunnen doubleren.
|
|
|
|
 |
|
Jeroen
|
Post subject: Re: Dubbeltje op z'n kant Posted: Fri Jan 08, 2010 9:46 pm |
|
|
Ik sluit mij aan bij PP. Als die 1S de baby-spyche is en die man/vrouw nu knikkende knieen krijgt, dan kunnen we lachen.
|
|
|
|
 |
|
Anton
|
Post subject: Re: Dubbeltje op z'n kant Posted: Sun Jan 10, 2010 9:39 pm |
|
|
Goede hand, interesse om te verdedigen. Je bent zeker niet kort in schoppen (aardige 3+ kaart). Verder heb je tolerantie voor de minors. Partner mag er best uit.
Sterke 1 kleurenspellen dubbel ik ook, maar dan geef ik geen 2e dubbel want dan wordt het tijd mijn kleur te noemen.
|
|
|
|
 |
|
Mike
|
Post subject: Re: Dubbeltje op z'n kant Posted: Mon Jan 11, 2010 1:43 pm |
Joined: Mon Nov 09, 2009 3:30 am Posts: 147 Location: Delft
|
|
lijkt me wel strafachtig ja (met 19 met iets als xxxx, x, XXXx, XXXx lijkt het nu tijd om te passen)
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|