It is currently Thu May 17, 2012 3:55 am

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Welcome
Welkom bij het forum van BC Leidschenhage

Dit forum is bedoeld voor alle leden van de bridgeclub Leidschenhage en is gestart als onderdeel van het Topbridge initiatief. Het forum dient als ondersteuning van de trainingen. Er wordt hier gediscussieerd over spellen en lastige biedsituaties.

Iedereen is welkom om mee te doen. Clubleden van Leidschenhage kunnen zich registreren op het forum, waarna de beheerder de registratie zal approven. Helaas kunnen wij in de registratie de volledige naam van de gebruiker niet zien en eventueel zullen we daarom via email een bevestiging vragen.

We hopen dat een ieder zijn voordeel kan doen met dit forum!

Page 2 of 2 [ 13 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: CC
PostPosted: Thu Nov 26, 2009 2:37 pm 

np, Jan. Ik vind het inderdaad leuk en leerzaam van het forum om te lezen dat het ook anders kan. Die experimenten vind ik interessant. Die grote experimenten die je hierboven beschrijft, kun je vaak zelf goed evalueren. Maar neem nu de discussie of je Vxx in een hoge kleur mag hebben na een zwakke-2R-opening. Daar hebben Rik en ik in het klein mee geexperimenteerd: eerst mocht het niet maar toen had ik het idee dat we te weinig preemptte. Toen experimenteerden we met een wat vrijere opvatting, oa niet zo streng over die Vxx. En prompt misten we een 4H. Toch durf ik uit die paar spelletjes van ons geen conclusies te trekken. Ook daarom vind ik het interessant om ervaringen van anderen te horen!

Over die 8-11 SA: ik krijg altijd de kriebels als dat tegen ons geopend wordt, omdat ik mij gelijk op onbekend terein voel. Misschien moeten we ook eens een onderwerp op het form starten: hoe verdedigen we een 8-11 SA? Of wellicht beter nog: jou aanrader opvolgen en zelf gaan spelen :-)

Profile  

PostPosted: Thu Nov 26, 2009 2:52 pm 

Ik denk dat we een discussie over verdediging tegen de 8-11 als apart onderwerp moeten opstarten. Ik zal dan ook een poging doen om hier mijn visie op het hele verschijnsel te geven. Deze is misschien wel wat vergezocht, maar het is net zoiets als bij de LAW. Een soort statistische en wiskundige benadering.

Profile  

PostPosted: Sat Nov 28, 2009 12:28 am 

het hele spel lag zo:

8 3
A H 9 5
H 10 7 6 5 4
4
.
H 10 7 6 4 V 9 5 2
V B 8 10 4 3
B 8 3 V 9
B 9 H 10 3 2
.
A B
7 6 2
A 2
A V 8 7 6 5
.

Maat en ik waren het er honderd procent over eens dat eigenlijk alleen de Current Count (CC, vandaar de titel van deze topic :) ) hier uitkomst kan/moet bieden. Wij speelden destijds H/L even en dus had S2 de discard moeten zijn. Vandaag had S9 de aangewezen kaart geweest en ook die is wel te lezen (mits natuurlijk zowel West als Oost snappen dat het hier om een CC-kaart gaat).

Profile  

Page 2 of 2 [ 13 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]