|
It is currently Thu May 17, 2012 3:55 am
|
View unanswered posts | View active topics
| Welcome |
Welkom bij het forum van BC Leidschenhage
Dit forum is bedoeld voor alle leden van de bridgeclub Leidschenhage en is gestart als onderdeel van het Topbridge initiatief. Het forum dient als ondersteuning van de trainingen. Er wordt hier gediscussieerd over spellen en lastige biedsituaties.
Iedereen is welkom om mee te doen. Clubleden van Leidschenhage kunnen zich registreren op het forum, waarna de beheerder de registratie zal approven. Helaas kunnen wij in de registratie de volledige naam van de gebruiker niet zien en eventueel zullen we daarom via email een bevestiging vragen.
We hopen dat een ieder zijn voordeel kan doen met dit forum! |
 |
|
 |
|
| Author |
Message |
|
Jeroen
|
Post subject: 1S volgbod in de sandwich Posted: Wed Nov 11, 2009 2:52 pm |
|
|
Het is butler, je zit in de vierde hand, wij kwets, zij niet en je mag bieden met AQ842.974.K3.K54 na (1K) pas (1R). Bied je 1S? Stel je past en het gaat verder (2R) pas (pas). Doe je dan nog wat?
Door twee slechte resultaten achter elkaar weet ik het nu even niet meer. Dus jullie mening en ervaring wordt op prijs gesteld.
|
|
|
|
 |
|
ppw
|
Post subject: Re: 1S volgbod in de sandwich Posted: Wed Nov 11, 2009 4:14 pm |
|
|
Absoluut en jazeker. De eerste keer bied ik omdat je op 1 niveau mag vertellen dat ik wat heb met 5 schoppens. Dan hoef je over 2Ru (of 1NT of 2Kl), niet meer zo nodig te bieden (mag wel).
In het tweede geval weet je een paar extra dingen. - Maat heeft een paar punten - Links zitten geen vier schoppens. Rechts kan nog wel, maar dan zitten ze in ieder geval voor je. - Vaak bieden ze nog 3Ru. - In een butler is doubleren levens gevaarlijk voor ze (zie ook tweede puntje) en als 2 Sch down gaat zal 2 Ru wel gehaald worden.
Er vallen volgens mij heel veel punten te verdienen in de deelscores, dus proberen wij ze zo vaak mogelijk te betwisten.
P.S. Als het gaat <denk><denk><denk>...pas, weet ik niet of ik nog dapper ben...
|
|
|
|
 |
|
Anton
|
Post subject: Re: 1S volgbod in de sandwich Posted: Thu Nov 12, 2009 8:55 pm |
|
|
Ik zou zeker 1S doen. Als ze doorbieden en maat blijft stil, blijf ik dat ook. Misschien is het zelfs wel goed om nog 2S te doen over 2R maar dat is eigenlijk je hand 2x verkopen.
|
|
|
|
 |
|
Jeroen
|
Post subject: Re: 1S volgbod in de sandwich Posted: Sat Nov 14, 2009 4:48 pm |
|
|
In de praktijk bood mijn maat 1S en toen ging het (pas) pas (pas). De tegenpartij had een 4-4-fit schoppen! Maat ging down terwijl op de meeste andere tafels de tegenstanders in een schoppencontract down waren gegaan. Geen succes dus voor 1S.
De week daarna weer precies zo'n situatie, maar nu mocht ik. Ik paste, de tegenpartij bood 2R en toen durfde ik weer niet. Weer een slechte score want 2R zat maar ook 2 of 3 schoppen voor ons.
Enfin, waarschijnlijk was ik de tweede keer teveel beinvloed door de week daarvoor. Dank Anton en PP, nu ben ik weer op het rechte (?) pad en bied meteen 1S.
|
|
|
|
 |
|
danny
|
Post subject: Re: 1S volgbod in de sandwich Posted: Mon Nov 16, 2009 3:07 pm |
|
|
Leuke hand! 1S is inderdaad opgelegd.
Maar zouden jullie ook nog 1S volgen met een van die twee heren minder? Dat vind ik een nog interessantere vraag.
|
|
|
|
 |
|
Anton
|
Post subject: Re: 1S volgbod in de sandwich Posted: Mon Nov 16, 2009 9:04 pm |
|
Kwets tegen niet, sandwich met 2 heren minder? Ik drink gauw ff 2 wijntjes en dan kijk ik weer eens, misschien ben ik dan van gedachten veranderd. Vermoedelijk heb ik toch meer drank nodig 
|
|
|
|
 |
|
ppw
|
Post subject: Re: 1S volgbod in de sandwich Posted: Mon Nov 16, 2009 9:23 pm |
|
Hoeveel wijntjes had je al op Anton? Met twee heren minder biedt je natuurlijk 2Sch!!  Maar met één heer minder volg ik nog steeds 1Sch. Misschien ben ik niet vaak genoeg opgepakt, maar volgens mij moet je zo vaak mogelijk in de bieding komen. En op één niveau wil ik dan graag een keertje meedoen.
|
|
|
|
 |
|
maarten
|
Post subject: Re: 1S volgbod in de sandwich Posted: Tue Nov 17, 2009 11:33 am |
|
ppw wrote: Hoeveel wijntjes had je al op Anton? Met twee heren minder biedt je natuurlijk 2Sch!!  Maar met één heer minder volg ik nog steeds 1Sch. Misschien ben ik niet vaak genoeg opgepakt, maar volgens mij moet je zo vaak mogelijk in de bieding komen. En op één niveau wil ik dan graag een keertje meedoen. Of het goed is weet ik niet, in ieder geval bied ik hetzelfde als pp met 1 en 2 heren minder
|
|
|
|
 |
|
danny
|
Post subject: Re: 1S volgbod in de sandwich Posted: Tue Nov 17, 2009 4:04 pm |
|
de vraag was, Anton, lees goed: met een van de twee heren minder. niet met twee heren minder  kwetsbaar 2S met AV9xx komt bij mij trouwens niet door de keuring, hoeveel of weining heren ik er ook naast heb...
|
|
|
|
 |
|
ppw
|
Post subject: Re: 1S volgbod in de sandwich Posted: Tue Nov 17, 2009 6:05 pm |
|
danny wrote: de vraag was, Anton, lees goed: met een van de twee heren minder. niet met twee heren minder  kwetsbaar 2S met AV9xx komt bij mij trouwens niet door de keuring, hoeveel of weining heren ik er ook naast heb... Dat, mijn beste Danny had me ook zeer verbaasd. En hoewel het bij ons "mag" denk ik niet dat ik deze kwets tegen niet voor het hok gooi (sorry Maarten)...
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|